Közlekedés és turizmus

Célunk az egységes fuvarozási piac megőrzése

2017. 06. 01.

„Az elkövetkező időszak közúti vitái során olyan megoldásokat kell találni, amelyek életszerűek, figyelembe veszik a fuvarozás szolgáltatásának minden sajátosságát és gátat szabnak a fuvarozási piac további töredezettségének, hogy maradéktalanul érvényesülhessen a szolgáltatásnyújtás alapszabadsága” – emelte ki a Mobilitási Csomag mai plenáris vitájában Deli Andor fideszes EP-képviselő.

A néppárti politikus ugyanakkor sajnálatosnak nevezte, hogy az ún. Mobilitás Csomag későn, csak a kiküldetési irányelv felülvizsgálata előrehaladott szakaszában került bemutatásra. „Mindenképp el kell kerülni, hogy a kiküldetési irányelv általános szabályai gúzsba kössék a jogalkotók kezét a Mobilitási Csomag tárgyalása során. Ellenkező esetben megtörténhet, hogy a valóságtól elrugaszkodott és a szakmai és gyakorlati tapasztalatokat figyelmen kívül hagyó jogszabály születik” – mondta el Deli Andor.

Az Európai Bizottság által ma bemutatott Mobilitási Csomag 8 jogszabály-tervezetet tartalmaz, amelyek egyike külön foglalkozna a közúti fuvarozás szociális aspektusaival és külön jogszabályban fektetné le annak szabályait. Ennek kapcsán a képviselő megjegyezte: „Anélkül, hogy részleteiben ismernénk a Bizottság közúti fuvarozók kiküldetésére vonatkozó szabályozását, bizalomra adhat okot a tény, hogy különleges szabályként (lex specialis) van kezelve. Az Európai Parlamentben hónapok óta azért küzdünk, hogy kivegyük a közlekedést a jelenleg hatályos kiküldetési irányelv felülvizsgálatának hatálya alól”.

Háttér: A Mobilitási Csomag egy hosszú ideje várt jogszabályi javaslat-tervezet, melynek reagálnia kell a közlekedési ágazat jelenkori kihívásaira. A szociális témák mellett felveti egy egységes európai autópályadíj rendszer szükségességét, a közúti árufuvarozás piacára való könnyebb hozzáférést vagy a vezetési és pihenőidők felülvizsgálatának szükségességét.