Közlekedés és turizmus

Egyértelmű kiküldetési szabályok kellenek a fuvarozók érdekében!

2018. 03. 20.

„Olyan európai jogszabályra van szükségünk, mely minden tagállam és minden piaci résztvevő, beleértve a fuvarozás terén tevékenykedő közép- és kelet-európai KKV-k és családi vállalkozások érdekeit is figyelembe veszi. Hiszen a közös cél az áruk mihamarabbi eljuttatása a vevőkhöz a lehető legkedvezőbb áron” – emelte ki Deli Andor vajdasági fideszes európai parlamenti képviselő a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság mai ülésén.

 „A fuvarozók kiküldetési irányelvéhez (lex specialis) csaknem 600 módosító indítvány érkezett, melyek a lehetséges megoldások széles skáláját vetítik előre. A dosszié néppárti felelőseként célom a közlekedési szektoron belüli egyértelmű szabályok lefektetése, a bürokratikus akadályok és az adminisztratív terhek csökkentése, valamint az egységes belső piac megőrzése. A 33 beadott módosító indítványom mindegyike ilyen szellemben íródott. Az Európai Bizottság burkolt célja a nyugati cégek védelme, viszont nekünk a magyar fuvarozók érdekei állnak az első helyen” – hangsúlyozta Deli a szakbizottsági vita kapcsán. A néppárti politikus hozzátette: „Az Európai Bizottság javaslatai jelentős adminisztratív többletterhet rónának a közép- és kelet-európai fuvarozókra, melyek növelnék az áruk szállításának költségét, és ennek következményeként a fogyasztói árak is emelkednének. Nem engedhetjük, hogy egyes tagállamok saját belpolitikai célkitűzéseik megvalósítására használják a fuvarozók helyzetének uniós szintű rendezését.

Háttér: Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai szakbizottsága első ízben 2018. március 20-án tárgyalta a Mobilitási Csomag első részéhez beérkezett módosító indítványokat. Magyar szempontból több dosszié nagy jelentőséggel bír, de a legfontosabb a kiküldetési irányelv fuvarozó vállalkozásokat érintő ún. lex specialis joganyaga. Ennek néppárti felelőse Deli Andor fideszes EP-képviselő.