Erősödnek az utazók fogyasztóvédelmi jogai – Új mobilalkalmazás segíti az utazók tájékozódását

A mai napon Neven Mimica horvát fogyasztóvédelmi biztos az Európai Parlamentben bemutatatta az 'ECC-Net Travel' mobilalkalmazást, melynek segítségével az uniós polgárok utazásaik során is könnyen hozzáférhetnek a legfontosabb fogyasztóvédelmi információkhoz. Az alkalmazás tisztázza többek között a repülőjáratból, szállásból és autóbérlésből adódó problémákat, valamint ismerteti az aktuális fogyasztóvédelmi szabályokat a felhasználóval. Pelczné Dr. Gáll Ildikó fideszes EP-képviselő kiemelte: az új alkalmazás fontos állomás a fogyasztói jogok érvényesítése terén s utat mutat, hogyan állíthatóak az új technikai újítások a polgárok és a fogyasztóvédelem szolgálatába.

Pelczné Dr. Gáll Ildikó, a 2014-es költségvetés fogyasztóvédelmi fejezetének felelőseként és az alkalmazás parlamenti előterjesztőjeként hangsúlyozta: „A fogyasztóvédelem megszilárdítására van szükség, különösen a digitális piac fejlődésének tükrében. Különös hangsúlyt kell fektetnünk olyan területekre, mint az adatvédelem vagy az utazások során is felmerülő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok. A fogyasztói jogok megfelelő érvényre juttatása érdekében az uniós polgároknak ezért a lehető leggyorsabb formában, már mobiltelefonjukon keresztül is hozzáférést kell biztosítani a jogorvoslati mechanizmusokhoz”.
 
„Az európai fogyasztókat naponta információk tömegével bombázzák, ez az alkalmazás pedig összegyűjti az utazás során hasznos ismereteket, növelve ezáltal az uniós jogorvoslati eszközök és a fogyasztóvédelmi pontok által biztosított támogatást” – mutatott rá a néppárti politikus.
 
"Az európai fogyasztóknak biztonságos termékekre és szolgáltatásokra van szükségük utazásaik során, és bizonyosnak kell lenniük abban, hogy hatékony piacfelügyelet működik" – hangsúlyozta Pelczné Dr. Gáll Ildikó.
 
Az adatok feldolgozásával összefüggésben Pelczné Dr. Gáll Ildikó hangsúlyozta: meg kell könnyíteni az információcserét az e téren illetékes nemzeti szervek között, hogy javuljon a legjobb gyakorlatok terjesztése és az egymással folytatott tapasztalatcsere, külön figyelmet fordítva a kiszolgáltatott fogyasztók igényeire és jogaira.