Közlekedés és turizmus

Vegyük figyelembe a fuvarozók szakmai véleményét!

2017. 11. 23.

Az Európai Parlamentben ma került sor a Mobilitási Csomag gyakorlati hatását bemutató konferenciára, mely a közúti fuvarozás terén tevékenykedő cégek és kis- és középvállalkozások (KKV-k) szemszögét helyezte a középpontba. Az esemény Deli Andor magyar, Wim Van De Camp holland és Elzbieta Lukacijewska lengyel néppárti EP-képviselők közös szervezésében került megrendezésre.

Van De Camp holland néppárti politikus gondolatai után panelbeszélgetésre került sor, melynek többek között magyar résztvevői is voltak. A hazai gazdasági szereplők Mobilitási Csomaggal kapcsolatos álláspontját Lajkó Ferenc, a Waberer’s International vezérigazgatója és Krajcsovics Pál, a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) nemzetközi ügyekkel megbízott koordinátora ismertette. A konferencián a meghívott vendégek mellett jelent volt Eddy Liegeois is az Európai Bizottság képviseletében.

Deli Andor vajdasági fideszes politikus hozzászólásában kiemelte: „A Mobilitási Csomag egyes jogszabály-javaslatai a közlekedési társaságok mindennapi életére, valamint sok tízezer alkalmazott jövőjére lesznek kihatással. Ennek ellenére a nyugati tagállamok hozzáállására jellemzően, elsősorban nem a fuvarozó cégek és a szakma képviselői voltak jelen a Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) kétnapos ülésén, hanem a nyugati érdekvédelmi- és szakszervezetek. Ezért gondoltuk úgy két néppárti kollégámmal, hogy a közlekedési szakma képviselőit is szükséges meghallgatni, mit gondolnak ők a Bizottság javaslatairól, illetve hogy szakmai, és gyakorlati érvek is elhangozzanak az Európai Parlamentben. A mai napon workshopot szerveztünk, mely a Mobilitási Csomag praktikus, mindennapi hozadékára összpontosít a szakma és a közlekedési vállalatok szempontjából”.

Lajkó Ferenc, a Waberer’s International vezérigazgatója, az egyik legnagyobb európai fuvarozási vállalat vezetője konkrét példák segítségével igyekezett meggyőzni a jelenlévő európai parlamenti képviselőket, hogy a javasolt adminisztratív és pénzügyi többletteher nincs összhangban a Bizottság által kitűzött célokkal.

Krajcsovics Pál felszólalásában aggodalmát fejezte ki a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete nevében: „A NiT Hungary aggódik a magyar fuvarozó KKV-k megélhetését illetően, mert úgy érezzük a tervezett módosítások nagymértékben negatívan fogják befolyásolni a tevékenységüket”.